Які права є у охоронців в супермаркеті?

img

Виходите з супермаркету з повними пакетами, і раптом від Вас вимагають показати свої покупки. А потім ще й намагаються провести огляд особистих речей. Дещо принизлива ситуація, чи не так? Особливо якщо Ви не знаєте власних прав, а охоронець психологічно, а інколи й фізично на Вас тисне. Наслідками можуть бути втрачений час та зіпсовані настрій. А інколи навіть проблеми зі здоров’ям та фінансові втрати.

Як уникнути неприємної ситуації? Хто і з якою метою може зупинити вас в торгівельному центрі? Чи має право на обшук служба безпеки супермаркету? Куди скаржитись, якщо Ви все ж стали жертвою свавілля охоронців? Центр захисту киян підготував конкретні поради, як діяти в таких випадках.

Охоронець може обмежити пересування підозрюваного у крадіжці до приїзду поліції

Згідно з чинним законодавством, працівник служби безпеки торгівельної мережі не має жодних додаткових прав відносно пересічного покупця. Але, як і будь-який громадянин, він може провести громадське затримання – обмежити вільне пересування обґрунтовано підозрюваної у скоєнні злочину особи до приїзду представників поліції. Ключове слово – «обґрунтовано», тобто мають бути підстави. Це може бути запис камери спостереження, показання свідків чи сигнал магнітного детектора. При цьому у випадку безпідставного затримання, кривдник може бути притягнутий до кримінальної відповідальності за незаконне обмеження волі та свободи пересування.

Охоронець не має права змусити Вас надавати особисті речі для огляду

Згідно із законом працівники охорони зобов’язані повідомляти відповідні правоохоронні органи про вчинення протиправних дій. У разі виникнення обґрунтованої підозри, що покупець виходить із гіпермаркету з неоплаченим товаром, вони можуть запропонувати повернути його, чи оплатити, або викликати поліцію. При цьому до приїзду поліції без згоди покупця охорона не має права оглядати особисті речі, зокрема й покупки, оскільки після оплати на касі придбані речі є власністю покупця.
Навіть коли йдеться про спрацювання магнітного детектору біля каси, закон не змушує Вас показувати особисті речі, тож вирішуйте самі – чи Ви будете витрачати час на очікування поліції, чи просто продемонструєте придбані товари та чек.

Охорона не має права змусити вас проходити в інше приміщення

До приїзду поліції охорона не має права заводити покупця в будь-яке інше приміщення, забороняти телефонувати чи в інший спосіб визначати Вашу поведінку. Єдине, що вона може зробити – проконтролювати, щоб покупець лишався на місці ймовірного вчинення крадіжки до приїзду поліції.
Ми наполегливо не радимо Вам переходити в приміщення охорони. У торгівельній залі є достатньо свідків та працюють камери спостереження, тож ризик неправомірних дій з боку охоронців буде значно нижчим.

Якщо Вам грублять – кличте адміністратора маркету

У випадку хамської поведінки охорони, сперечатися з нею, щось їм доводити не має сенсу. Краще викликати адміністратора й вказати йому на незадовільну роботу працівників супермаркету. Наприклад, касира, який не розмагнітив товар, чи охоронця, який упереджено ставиться до покупців. Якщо адміністратор на своєму місці й цінує роботу, він знайде можливість врегулювати конфлікт без зайвого витрачання вашого часу та псування нервів.

У випадку застосування до Вас сили – привертайте увагу

Якщо охорона почала застосовувати до Вас силу, намагайтесь привернути до ситуації максимальну увагу. Кличте на допомогу, просіть оточуючих, щоб зняли ситуацію на мобільний телефон. Для подальшого притягнення кривдників до відповідальності бажано зібрати максимум фактів їх незаконної поведінки.

Якщо Ви стали жертвою неправомірних дій охорони

Якщо Ви стикнулись лише з хамством охорони, можна обмежитися лише скаргою на гарячу лінію торгівельної мережі, записом в книгу скарг та пропозицій магазину. Якщо ж до Вас застосовували силу, справу варто довести до судового вироку.
Фахівці Центру захисту киян допоможуть грамотно скласти та подати заяву до правоохоронних органів. А згодом проконтролювати щоб Ваша заява була розглянута належним чином, а права захищені.

Якщо у Вас виникли труднощі  фахівці Центру захисту киян допоможуть захистити Ваші права.

Центр захисту киян створено для інформування жителів міста та надання безкоштовної допомоги у вирішенні проблемних питань. Тут можна отримати юридичну консультацію, рекомендації щодо оформлення документів та звернень, пройти курси цифрової грамотності та отримати підтримку в реалізації власних ідей та проектів на користь міста.

Зв’язатися з нами
Гаряча лінія 0(800)30-20-19

Отримайте РЕАЛЬНУ допомогу в найкоротші терміни

Заповніть форму