Як заощадити на комунальних послугах?

img

В Україні вже давно існують так звані денні та нічні тарифи на електроенергію, які дозволяють знизити рахунки та стимулюють до більш рівномірного споживання енергії. Але мало хто знає, як ними користуватись. Більш того, виявляється, що власники квартир в новобудовах можуть отримати суттєву економію просто активувавши необхідну функцію сучасного лічильника. Але мешканці про це навіть не здогадується. Тож як кияни можуть встановили двозонний лічильник електроенергії, і скільки це коштує? 

Для чого потрібен двозонний електролічильник?

Нічний тариф на електроенергію в Україні діє з 23 ночі до 7 ранку: вдень Ви платите за електрику за звичайною ціною, а вночі — у два рази дешевше. Але звичайний лічильник фіксує всю спожиту електроенергію і записує на один загальний баланс. Тому неможливо зрозуміти, скільки спожито вдень, а скільки вночі. Щоб розділяти споживання на два різних баланси потрібно поставити двозонний лічильник.

Як платити менше в новобудові?

В останні роки практично всі новобудови облаштовані сучасними  електролічильниками, що дозволяють змінювати налаштування. Тобто вони мають можливість обліку спожитої електроенергії за двозонними тарифами: вдень враховується стандартний тариф, а вночі зменшений тариф. Але при передачі житла від забудовника до власника, лічильники налаштовані на облік за одним тарифом, як і застарілі механічні. Проте можливість економити у власників нових квартир є, навіть без заміни лічильника. Для цього потрібно виконати наступні кроки:

  • пересвідчитися, що модель лічильника дійсно підтримує двозонний режим;
  • підготувати необхідні документи (дивіться нижче);
  • записатися в електронну чергу в найближчому Центрі обслуговування Київененрго;
  • надати співробітнику Центру обслуговування необхідні документи та написати заяву;
  • зачекати доки оператор Київенерго перепрограмує Ваш лічильник у режимі онлайн;
  • укласти новий договір з енергокомпанією.

Варто зауважити, якщо Ви подали заяву - це не означає, що ваш лічильник миттєво переведуть на двозонний тариф. Насправді, потрібно не менше місяця! Виявляється, що в Київенерго не вистачає операторів для швидкого перепрограмовування лічильників навіть без виїзду до клієнта. В одному зі столичних Центрів обслуговування повідомили, що за день фахівець може перепрограмувати не більше 20 лічильників. Тому термін перепрограмовування займає майже місяць.

Як замінити лічильник у старих багатоповерхівках?

А що робити мешканцям квартир у старих будинках? Щоб замінити однозонний лічильник на двозонний — потрібен новий лічильник, його параметризація та договір з Київенерго.  Для цього треба звернутись до будь-якого Центру обслуговування клієнтів. Там Вам допоможуть обрати електролічильник та запропонують скористатися комплексною послугою із заміни лічильника, у вартість якої входить:

  • багатозонний електролічильник;
  • параметризація за двома зонами (це програмування електролічильника на визначену кількість тарифних зон);
  • доставка лічильника за Вашою адресою;
  • розпломбування та демонтаж старого електролічильника працівником Київенерго;
  • встановлення та підключення нового електролічильника;
  • опломбування електролічильника;
  • надання необхідної технічної документації.

Після того, як працівник Київенерго замінить та опломбує лічильник, треба знову звернутись до Центру обслуговування клієнтів, щоб переоформити договір про користування електроенергією. Цей документ підтверджуватиме зміну типу обліку спожитої електроенергії. Тоді можна розраховуватися за електроенергією за диференційованими тарифами.

Якщо Ви придбали двозоновий лічильник самостійно в магазині електротоварів або на ринку

Варто зауважити, що для ведення комерційного обліку електроенергії придатні лише ті лічильники, які дозволено використовувати згідно з положеннями «Укрметртестстандарту». Тому якщо Ви придбали двозонний лічильник самостійно в магазині електротоварів, або на ринку, то у Центрі обслуговування клієнтів візьміть направлення на проведення вхідного контролю. Це обов'язково для всіх лічильників. Вхідний контроль — це додаткова перевірка метрологічних характеристик лічильників. А також для двозонного лічильника потрібно замовити параметризацію. Тому відвезіть лічильник до Центру електрообліку для проведення вхідного контролю та параметризації за адресою Залізничне шосе, 13. Зверніть увагу, що первинна параметризація виконується безкоштовно.

Потім необхідно замовити у Центрі обслуговування клієнтів Київенерго послугу заміни лічильника. Вартість послуги — від 326,03 до  577,63 грн залежно від класу напруги лічильника та способу його ввімкнення. Більш детально про вартість послуг із заміни лічильника можна дізнатись на сайті Київенерго — https://kyivenergo.ua/dodatkovi_poslugi#zamina

Після того, як працівник Київенерго замінить та опломбує лічильник, треба знову звернутись до Центру обслуговування клієнтів, щоб переоформити договір про користування електроенергією. Цей документ підтверджуватиме зміну типу обліку спожитої електроенергії. Тоді можна розраховуватися за електроенергією за диференційованими тарифами.

Документація

Звертаючись до Київенерго  треба мати при собі пакет документів. 

Якщо Ви власник або користувач житла:  

  • копію та оригінал документа, що підтверджує право власності на житло, або право користування житлом певною фізичною особою;
  • копію та оригінал паспорта або документа, що його замінює;
  • копію та оригінал довідки про присвоєння ідентифікаційного номера;
  • квитанції про сплату за електроенергію (бажано усі, що маєте);
  • інші документи, що фіксують стан розрахунків з Київенерго, якщо такі документи є.

Якщо Ви особа, уповноважена власником або користувачем житла:  

  • нотаріально завірений оригінал довіреності від власника особового рахунка на ім'я уповноваженої особи;
  • копію та оригінал паспорта, або документа, що його замінює, уповноваженої особи;
  • копію документа, що підтверджує право власності на житло, або право користування житлом фізичною особою;
  • копію паспорта або документа, що його замінює, власника/користувача житла;
  • копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера власника/користувача житла;
  • квитанції про сплату за електроенергію (бажано усі, що маєте);
  • інші документи, що фіксують стан розрахунків з Київенерго, якщо такі документи є.

Завдяки цьому спеціаліст центру обслуговування зможе:

  • переконатися, що Ви є власником особового рахунку (о/р) або власник о/р доручає Вам з'ясовувати питання щодо свого о/р;
  • укласти з Вами договір про користування електроенергією;
  • провести з Вами звірення розрахунків;
  • підтвердити чи оформити пільгу, у разі її наявності;
  • оформити для Вас заявку на послугу по заміні чи перепрограмовуванню лічильника.

Незалежно від того, власник Ви, чи уповноважена власником особа, або користувачем житла — у день відвідування Центру обслуговування, запишіть показання свого електролічильника та повідомте їх фахівцю, що буде Вас обслуговувати.

Якщо у Вас виникли труднощі фахівці Центру захисту киян допоможуть захистити Ваші права.

Центр захисту киян створено для інформування жителів міста та надання безкоштовної допомоги у вирішенні проблемних питань. Тут можна отримати юридичну консультацію, рекомендації щодо оформлення документів та звернень, пройти курси цифрової грамотності та отримати підтримку в реалізації власних ідей та проектів на користь міста.

Зв’язатися з нами
Гаряча лінія 0(800)30-20-19

Отримайте РЕАЛЬНУ допомогу в найкоротші терміни

Заповніть форму