Як змінити мобільного оператора і зберегти номер?

img

Наступного року в Україні має запрацювати послуга Mobile number portability (MNP). Вона дасть змогу змінювати мобільного оператора без втрати номера.

Звична ситуація: якість послуги або тариф конкретного оператора мобільного зв’язку вас не влаштовує, але перейти до іншого неможливо, бо це означатиме зміну номера. А з ним зникнуть і всі можливі робочі та особисті контакти.

Цивілізований світ давно встановив одне просте правило: телефонний номер є власністю не оператора, а абонента. Тож останній вільний самостійно обирати, який саме оператор його обслуговуватиме. Тому MNP стала стандартом надання послуг мобільного зв’язку в більшості країн світу.

Оформлення послуги за паспортом

На сьогодні ще не відома точна дата запуску послуги, але всі зацікавлені сторони певні в одному: у першому півріччі 2019-го MNP в Україні таки запрацює. Що це означає? Насправді все просто: якщо рівень обслуговування або тарифи оператора з якихось причин вас не влаштовують, можна піти до іншого. Номер і навіть тризначний код перед ним залишаться незмінними.

Схема переходу також має бути простою і доступною. Насамперед власник номера ідентифікує себе. Тобто подає заявку, у якій буде вказано його паспортні дані. Адже без прив’язки номера до конкретної людини можливі випадки шахрайства, коли перехід здійснюватимуть без участі власника. Також можна буде вказати бажаний час перенесення, щоб не залишитися без зв’язку у важливий момент. Якщо заявку схвалено, новий оператор зв’язується з особою, за потреби підписує контракт і видає нову сім-картку. Планується, що абонент не буде позбавлений зв’язку довше ніж на три години.

Ця послуга буде платною, але навряд чи дорогою. Адже плату встановлює новий оператор, який зацікавлений у появі додаткових клієнтів. Зловживати MNP не вийде. Процедуру можна буде здійснити не частіше ніж раз на 30 днів.

Представники українських операторів мобільного зв’язку підтвердили, що послуга вже технічно відпрацьована і планується до запуску на початку наступного року. Зокрема, директор із регуляторного забезпечення Київстару Олександр Когут пояснив, що адміністратор послуги вирішив усі проблемні моменти: «Національний телеком-регулятор (НКРЗІ) встановив термін запуску, у випадку успішного тестування послуги, 1 травня 2019 року. Технічно проект складний, потребує зміни всіх IT-систем і більшості процесів компаній. Щоб клієнти отримували якісний сервіс, необхідно забезпечити і юридичне обґрунтування всіх аспектів MNP, і технічну готовність учасників ринку. Київстар брав безпосередню участь у розробці плану, вносив свої пропозиції з метою якісного надання MNP і докладе всіх зусиль, щоб дотримати термінів, які встановив регулятор».

Як визначити вартість розмови?

Змінити оператора, перейшовши на вигідніший тариф. Зручно? Так. Але й тут є перестороги. Нагадаємо: сенс нової послуги в тому, що номер телефону зберігається повністю, тобто разом із тризначним кодом. Як наслідок — неможливо буде точно визначити, який саме оператор обслуговує того чи іншого абонента, бо код мережі вже не буде ознакою належності. А отже, важко передбачити вартість розмови.

Не секрет, що дзвінки в межах однієї мережі значно дешевші. А тому українці переважно мають щонайменше по дві сім-картки різних операторів. Кілька тарифів у кишені здешевлюють вартість зв’язку до прийнятних меж. А от після введення послуги MNP у багатьох абонентів можуть виникнути незаплановані витрати.

За логікою цим питанням має опікуватися сам оператор. Як саме, поки що достеменно невідомо. Є кілька пропозицій, і найпопулярніша з них — голосове повідомлення перед початком розмови, що номер обслуговується такою-то компанією.

Висока безпека

Звісно, вже зараз до майбутньої послуги виникає безліч питань. Зокрема, що буде з грішми, які залишилися на рахунку абонента? Чи не втратите ви їх під час переходу? Також, цілком можливо, у деяких абонентів може виникнути спокуса втекти, не розплатившись за вже отримані послуги.

Опитані нами оператори запевняють, що суперечок щодо грошей не побільшає. Залишки на рахунку можна буде повернути, написавши відповідну заяву. Повернення коштів у таких випадках передбачене законодавством України. А щодо заборгованості клієнта, то таке нерідко трапляється й сьогодні: людина може припинити користуватися послугами оператора, накопичивши борг. Утім, оскільки MNP виключає анонімність, суперечливі питання вирішуватимуться так само, як і в разі розірвання угоди про надання телекомунікаційних послуг.

Загалом оператори зв’язку погоджуються з тим, що нова послуга забезпечить досить високий ступінь захисту абонентів. 

Центр захисту киян створено за ініціативи Юлії Тимошенко для інформування жителів міста та надання безкоштовної допомоги у вирішенні проблемних питань. Тут можна отримати юридичну консультацію, рекомендації щодо оформлення документів та звернень, пройти курси цифрової грамотності та отримати підтримку в реалізації власних ідей та проектів на користь міста.

Зв’язатися з нами
Гаряча лінія 0(800)30-20-19

Отримайте РЕАЛЬНУ допомогу в найкоротші терміни

Заповніть форму