Чи несе магазин відповідальність за втрачені речі?

img

До Центру захисту киян звернулася пані Людмила з питанням, чи несе магазин відповідальність за втрачені речі?

У киянки вкрали сумку в магазині, яку вона залишила на зберігання. Вона написала заяву до поліції. Проте адміністрація магазину стверджує, що не несе жодної відповідальності за втрачені речі, посилаючись на оголошення, які вони розклеїли.

Насправді, магазини несуть відповідальність за втрачені або пошкоджені речі, які покупці здають на зберігання.

Якщо ж ви поклали речі у камеру схову магазину, адміністрація супермаркету несе повну відповідальність за зберігання ваших речей, навіть незважаючи на наявність оголошення про зворотне.

Адміністрація бере на себе обов’язок по збереженню зданих покупцями на зберігання речей. Це підтверджується видачею покупцеві номерного жетона/ключа/знака, що засвідчує прийняття речі на зберігання (у відповідності до Ст. 937 «Форма договору зберігання» Цивільного кодексу України). Фактично ви укладаєте з адміністрацією супермаркету договір про зберігання.

Крім того, у Ст. 950 «Відповідальність зберігача за втрату (нестачу) або пошкодження речі» та Ст. 951 «Відшкодування збитків, завданих поклажодавцеві» Цивільного кодексу передбачається відповідальність зберігача у випадку втрати або ушкодження речей.

Якщо адміністрація супермаркету, у випадку ушкодження речей у камері схову відмовиться добровільно відшкодувати заподіяні збитки в повному розмірі, ви маєте право звернутися з відповідним позовом до суду.

Проте варто також пам’ятати, що ви не зобов’язані здавати речі до камери схову у супермаркеті. Адже це відбувається добровільно та за вашим бажанням.

Якщо ви стали жертвою крадіжки речей з камери зберігання магазину, а адміністрація магазину заперечує свою відповідальність, наші спеціалісти проконсультують вас щодо позову до суду. Телефонуйте 0 800 30 2019.

Центр захисту киян створено за ініціативи Юлії Тимошенко для інформування жителів міста та надання безкоштовної допомоги у вирішенні проблемних питань. Тут можна отримати юридичну консультацію, рекомендації щодо оформлення документів та звернень, пройти курси цифрової грамотності та отримати підтримку в реалізації власних ідей та проектів на користь міста.

Зв’язатися з нами
Гаряча лінія 0(800)30-20-19

Отримайте РЕАЛЬНУ допомогу в найкоротші терміни

Заповніть форму