Нові рахунки та платіжки за електрику: як оплачувати?

img

З лютого кияни почали отримувати оновлені платіжки за електроенергію. Незважаючи на те що тарифи, за якими розраховується сума до сплати, не зросли, киянам змінили постачальника струму. Крім того, відтепер за електричні мережі та безпосереднє надання електроенергії відповідають дві формально різні компанії.

Новий постачальник електрики

Треба зазначити, що новий Закон «Про ринок електроенергії» має на меті одне: нав’язати споживачам ще одного посередника. У Києві тепер існує окремо оператор системи розподілу, який володіє електричними мережами, транспортує та фактично розподіляє електроенергію («ДТЕК Київські електричні мережі»), і безпосередній постачальник послуги («Київські енергетичні послуги»). 

Згідно із законом новий енергопостачальник купує струм на енергоринку і продає його споживачам. До обов’язків цього посередника входять розрахунок та отримання плати за електроенергію, укладання договорів із фінансовими установами, щоб вони могли приймати гроші від населення, надання консультацій. А от оператор системи розподілу, а саме «ДТЕК Київські електричні мережі», займається, як і раніше, безпосередньою експлуатацією електромереж, приладів обліку та технічною передачею струму від виробника до постачальника. Саме вона відповідає за якість та безперебійність електроенергії, ремонт і заміну лічильників, безпосереднє під’єднання споживачів до електромережі та інші технічні питання.

Як оплачувати нові рахунки за електроенергію?

Варто зазначити, що в нових платіжках з’явилася додаткова цифра — тариф на розподіл, що становить 0,28 грн за 1 кВт⋅год. Хоча насправді його вказують суто інформаційно і він включений до основного тарифу для населення, що становить 0,90 грн/кВт⋅год за обсягу споживання до 100 кВт⋅год і 1,68 грн/кВт⋅год, якщо споживання більше.

Крім того, у платіжках вказані вже нові реквізити для сплати. Будьте уважними та перевіряйте кому сплачуєте за послугу.

А ще кияни мають по-новому передавати показники лічильників. Цікаво, що споживач може обирати, кому їх передавати: або операторові системи розподілу, або постачальникові. Але в будь-якому разі плату за електроенергію нараховує тільки постачальник.

Новий постачальник пропонує надавати показники з 1-го по 4-те число кожного місяця. Є кілька способів це зробити. На сайті компанії «Київські енергетичні послуги» кожен споживач має «Особистий кабінет». Щоб зайти до нього, треба або зареєструватися, або, якщо ви користувалися «Особистим кабінетом» на сайті колишнього постачальника, ввести свої старі логін і пароль.

Якщо на початку місяця постачальник не отримав показників лічильника, плата нараховується відповідно до середнього споживання за останні місяці. У такому разі вона не збігатиметься з реальними показниками приладу обліку. Найпростіший спосіб скоригувати отриманий рахунок — зайти в «Особистий кабінет» і внести реальні дані.

Але що робити, коли ви поїхали кудись на кілька місяців, електроенергії не споживали, показників не подавали й рахунків не оплачували? Може виявитися, що нарахування вам здійснювалося за середнім значенням. Наприклад, 150 грн на місяць. За три місяці накопичилося 450 грн. У такому разі можна надати фактичні показники лічильника й зачекати. Наступний рахунок ви отримаєте за фактично спожиту електроенергію. А якщо з’явиться якийсь «борг», варто звернутися до контакт-центру.

Якщо у вас виникли питання щодо рахунків та системи оплати за електроенергію - зателефонуйте на нашу безкоштовну гарячу лінію 0 800 30 2019. Наші юристи вас проконсультують.

Центр захисту киян створено для інформування жителів міста та надання безкоштовної допомоги у вирішенні проблемних питань. Тут можна отримати юридичну консультацію, рекомендації щодо оформлення документів та звернень, пройти курси цифрової грамотності та отримати підтримку в реалізації власних ідей та проектів на користь міста.

Зв’язатися з нами
Гаряча лінія 0(800)30-20-19

Отримайте РЕАЛЬНУ допомогу в найкоротші терміни

Заповніть форму