Субсидія по-новому. Що потрібно пам’ятати та на що звернути увагу!

img

З 1 жовтня 2019 року запроваджується новий механізм виплати пільг на оплату житлово-комунальних послуг. При цьому порядок призначення виплат залишається майже незмінним.

Новий механізм виплати пільг передбачає, що гроші передаватимуться людям, а не підприємствам-надавачам послуг.

            Яким чином можна отримати монетизацію пільг на ЖКП з 1 жовтня?

Новий механізм дає два варіанти одержання допомоги:

  1. безготівкова монетизація – коли Ощадбанк автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, а за підсумками опалювального сезону – зекономлені гроші можна зняти за підсумками опалювального періоду (раз на рік). В цьому випадку пільговик не докладає жодних зусиль, за нього все зроблять органи соцзахисту;
  2. готівкова монетизація – коли одержувач пільги може відкрити рахунок у одному із 38 уповноважених банків (або через виплатні об’єкти Укрпошти) і кожен місяць отримувати «живі» гроші. Важливо, що заяву на відповідну послугу потрібно подати до 15 жовтня!

Тепер одержувач субсидії зможе самостійно обирати, куди перераховуватимуться кошти: один із уповноважених банків чи виплатні об’єкти «Укрпошти» (каси у відділеннях чи доставка поштарем до дому).

Раніше «Ощадбанк» був єдиною установою, куди перераховувалися субсидії. Тепер одержувач грошової допомоги може обрати інший банк (для зміни банку потрібно подати відповідну заяву до органу соціального захисту).

Одержувач субсидії може швидко вирішити всі питання щодо грошової компенсації «на місці».

Якщо раніше місцева влада, яка фактично призначала людині субсидію, не мала впливу на обіг коштів (через заплутаний механізм виплати на центральному рівні) і не могла відповісти на запитання «а де гроші» і «чому не прийшла субсидія», то тепер саме вона опікуватиметься цим питанням і може швидко вплинути на ситуацію.

Чи потрібно щось робити для отримання субсидії за новими правилами?

Більшості отримувачам субсидій, яким допомогу було перепризначено за підсумками попереднього опалювального сезону – субсидія буде перерахована автоматично. Ця категорія населення не повинна докладати жодних зусиль у зв’язку із новими правилами. Всю роботу за них зроблять місцеві органи соціального захисту.

Окремо звертаємо увагу, що внутрішньо переміщеним особам, орендарям житлового приміщення, а також домогосподарствам, яким було призначено субсидію на фактично проживаючих, і які у травні поточного року не звернулися до управлінь соцзахисту – потрібно зробити це зараз! Час для звернення – фактично до 15 грудня (тобто не пізніше, ніж за 2 місяці з початку опалювального сезону, за винятком окремих життєвих ситуацій).

Домогосподарствам, які за підсумками попереднього опалювального сезону отримали відмову у продовженні програми субсидій через борги (їх налічується близько 200 тис. із загальної кількості у майже 4 млн домогосподарств) пропонується декілька варіантів:

  1. Звернутися до підприємства-надавача послуг із проханням провести реструктуризацію боргу (особливо актуально у випадку значної заборгованості);
  2. Погасити заборгованість перед надавачем послуг і звернутися за субсидією (актуально у випадках невеликої заборгованості);
  3. У виключних випадках, коли у людини немає можливості ліквідувати заборгованість, але є гостра потреба у субсидії – вона може звернутися до спеціальної комісії при місцевих органах влади, яка, у випадку обґрунтованої позиції, може призначити субсидію.

Заява на призначення субсидії: хто її має подавати?

Заява та декларація на призначення субсидії подається уповноваженою на це особою сім’ї (домогосподарства), яка звертається за призначенням субсидії вперше.

Отримувачам, яким у травні субсидію було призначено на новий період – 2019-2020 рр – на цей опалювальний сезон її розмір розрахують автоматично, до уваги братимуться доходи 1-2 кварталів 2019 року. Для тих, хто вийшов на пенсію в 2019 році – замість доходів за два квартали можна врахувати пенсію за серпень.

 

Але є певні категорії громадян, яким для перепризначення житлової субсидії слід повторно подати Заяву та Декларацією про доходи.

Передусім це ті отримувачі, чиї справи розглядала Комісія, а також орендарі житла, внутрішньо переміщені особи та ті домогосподарства, в яких з жовтня 2018 року відбулися зміни у складі сім’ї. Повторно з документами необхідно буде звернутися також сім’ям, яким субсидію було призначено на фактично проживаючих в помешканні осіб, та сім’ям, де є непрацюючі люди працездатного віку, в яких або відсутні доходи, або вони менші мінімальної заробітної плати. Це стосується і тих сімей та домогосподарств, де є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який декларуються доходи.

Відмовити в субсидії можуть з таких причин:

  • якщо опалювальна площа житлового приміщення перевищує 120 кв. м (для квартир у багатоквартирному будинку) або 200 кв. м (для індивідуальних будинків). Ця норма не стосується дитячих будинків сімейного типу, а також житла прийомних сімей, багатодітних сімей та сімей, у яких проживають троє і більше дітей (з урахуванням тих, щодо яких оформлено опіку чи піклування);
  • якщо хтось із мешканців домогосподарства або членів сім'ї має у власності транспортний засіб, який підлягає держреєстрації та був випущений менш ніж 5 років (окрім мопеду). Таке правило не стосується автівок та інших транспортних засобів, які були отримані безкоштовно або придбані на пільгових умовах за допомогою органів соціального захисту населення;
  • якщо в складі родини або серед членів домогосподарства є особи, які досягли 18-річного віку, і при цьому за інформацією ДПС, ПФУ у них взагалі відсутні доходи, які враховуються при призначенні житлової субсидії; або нарахований середньомісячний сукупний дохід менший, аніж розмір мінімальної зарплати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або вони або за них не сплатили єдиний соціальний внесок у розмірі не менше мінімального, сумарно протягом 3 місяців в періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії;
  • якщо хтось із мешканців домогосподарства або членів родини протягом останніх 12 місяців придбав (або іншим законним способом отримав право власності на) земельну ділянку, квартиру, будинок, транспортний засіб, будівельні матеріали, інші товари довгострокового вжитку або оплатив (одноразово) будь-які послуги (окрім медичних, освітніх і житлово-комунальних послуг) відповідно до соціальної нормі житла на суму, яка перевищує 50 тис. грн.;
  • якщо орган з питань соцзахисту отримав інформацію про заборгованість по оплаті ЖКГ-послуг (або витрат на управління багатоквартирним будинком), загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів та яка прострочена понад місяць;
  • якщо громадянин не повернув надлишок перерахованої (або виплаченої) суми житлової субсидії за попередні періоди або не платить суми до повернення;
  • якщо в родині є боржники з виплати аліментів, які не платять їх понад три місяці. Ця норма не стосується осіб, які є алко- або наркозалежними, що підтверджується довідкою від лікаря, а також осіб, до яких застосовуються заходи забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від роботи або осіб, до яких застосовуються запобіжний захід у вигляді домашнього арешту чи тримання під вартою.

Центр захисту киян створено для інформування жителів міста та надання безкоштовної допомоги у вирішенні проблемних питань. Тут можна отримати юридичну консультацію, рекомендації щодо оформлення документів та звернень, пройти курси цифрової грамотності та отримати підтримку в реалізації власних ідей та проектів на користь міста.

Зв’язатися з нами
Гаряча лінія 0(800)30-20-19

Отримайте РЕАЛЬНУ допомогу в найкоротші терміни

Заповніть форму