Чи можуть з 1 травня нарахувати пеню за несвоєчасну оплату комуналки?

img

Наразі одним з найпопулярніших питань є нарахування пені за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги, впроваджене «новим» законом, який почав діяти з 1 травня 2019 року.

Згідно зі статтею 12 Закону, надання житлово-комунальних послуг здійснюється лише на договірних засадах. Нарахування пені у разі несвоєчасної сплати за комуналку може здійснюватися після 1 травня 2019 року.

Варто звернути увагу, що не пізніше як протягом 1 року з дня введення в дію цього Закону, тобто 01.05.2020, співвласники багатоквартирних будинків незалежно від обраної ними форми управління зобов’язані прийняти рішення про модель організації договірних відносин з виконавцями комунальних послуг (крім послуг з постачання електричної енергії та природного газу) щодо кожного виду комунальної послуги згідно, а виконавці комунальних послуг — укласти із такими співвласниками договори про надання відповідних комунальних послуг відповідно до обраної співвласниками моделі організації договірних відносин.

Порядок та особливості укладання, зміни і припинення договорів про надання житлово-комунальних послуг визначаються статтями 13-15  Закону.

Згідно з частиною 3 статті 12 Закону, істотними умовами договору про надання житлово-комунальної послуги є:

  1. перелік послуг;
  2. вимоги до якості послуг;
  3. права і обов’язки сторін;
  4. відповідальність сторін за порушення договору;
  5. ціна послуги;
  6. порядок оплати послуги;
  7. порядок і умови внесення змін до договору, в тому числі щодо ціни послуги;
  8. строк дії договору, порядок і умови продовження його дії та розірвання.

Як нараховується пеня?

У разі несвоєчасного здійснення платежів за комуналку споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.

Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.

Якщо у вас виникли питання щодо нарахування пені, чи ви вже отримали пеню  зателефонуйте на нашу безкоштовну гарячу лінію 0 800 30 2019. Наші юристи спробують вам допомогти.

Центр захисту киян створено для інформування жителів міста та надання безкоштовної допомоги у вирішенні проблемних питань. Тут можна отримати юридичну консультацію, рекомендації щодо оформлення документів та звернень, пройти курси цифрової грамотності та отримати підтримку в реалізації власних ідей та проектів на користь міста.

Зв’язатися з нами
Гаряча лінія 0(800)30-20-19

Отримайте РЕАЛЬНУ допомогу в найкоротші терміни

Заповніть форму